CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 10, 2009

20th ramadhan

yayyyyyyyyy dah beli baju raya!! nak raya, nak raya!!


suke tau. gigih mak gi jalan TAR semalam uolss. lepas keje aku gi and telah berjanji dengan liza la kan. dia suke je bab2 soping segala ni. so sesampai je aku kat sana, dah tentulah makcik sorg tu x sampai lagi. so aku pun carikla port yang mcm senang dia nak nampak aku since ramai jugak la org balik keje sume kt stesen lrt tu kan. i saw a pakcik buta duduk atas kusi as usual la dengan cawan berisi duit..ha baguih punya landmark ni

so aku sms liza

hotcocooa : aku kt dpn ocbc ok, dekat pakcik buta
liza : ok, aku on the way

aku pun tunggu la..betul2 sebelah pacik buta. as if aku ni bodyguard dia la..or aku tukang pimpin dia. u know org yg suke pimpin org buta mintak sedelah tu..ee x suke ok. eh apa ni lari tajuk. back to cerita. aaaaaa..hah, sambil tu aku tgk la gelagat org sume kan..mcm2, ada yg gi jalan TAR macam nak gi masquerade party, ada yang tiba2 mcm nak pi kenduri kawin tudung lip lap segala. ada yang muka puasa tak bole blah, mcm kalau kau tegur, memang makan penampar tak pasal2. haha..

sekali aku toleh kt pakcik buta tu, dia dah blah ok! %^^$#@%..ahh kene tukar port nih. so aku tgk2, ha jumpe lagi satu. aku sms liza lagi

hotcocoa : pakcik buta dah lari. skang aku kat makcik buta ok
liza : woi, ko ni lawak la


lawak?? aku carik landmark ok. tapiiii x lama lps tu makcik tu pun blah. like apakah??? aku bukan pesaing ok

tensen la aku, so aku jalan2 dulu n later liza join. pegi la tgk baju from one to another shop. pandang sini style tu, pandang situ style tu..mana2 pun style tu smpi aku mcm apa kejadah ni semua samaaaaa je?? semua mesti ada beads, tangan cekak, and kurung pahang. aihh..pastu kain chiffon. smpi aku naik xde perasaan tgk baju2 tu. u know kurung pahang ni kalau aku pki XS ni pun kene alter lagi sebab bapak besar oke. liza x suke..n aku pun x suke gak. mula2 mcm excited sedikit tp later bila dh try..agak hampa. dah la harga 299.00. sangat mahal la utk aku for baju kurung. baik aku top up sikit beli jeans levi's. haha

then kitorg gi buka puasa dulu..tenangkan fikiran. pastu sambung jalan lagi..anddd it is almost 9 bila finally aku ternampak baju yg aku rasa aku suke. mcm THE ONE gitu laaa kekdahnya. haha. over taww. test2, n proses tawar menawar..abang tu lagi sikit je nak sembahyang hajat kat situ, mintak bg petunjuk kt aku yg suh bg harga x masuk akal. tp last2 dia bagi jugak..haha. i bought a KEBAYA NYONYA. cantikkkkk. eh apa ni puji sendiri??

tapiiii u know most kebaya nyonya diorg jual baju je kan...kain carik sndr. kalau ada kain pun yg batik aneh tu..yg licin tu kan..tanak tanakk. ha amik kau jenuh cari ok. dengan cerewet nye aku dgn liza ni. and, andddd i love shopping with liza. sebabbbb dia semangat cari baju raya aku mcm dia carik baju raya dia. sgt cerewet just like me! suke ok..

and last manage to find the perfect kain. liza siap cakap 'wah baju n kain ni memang ditakdirkan untuk hidup bersama' gile kan pompuan tu? settle beli SEPASANG baju aku at 10pm. mampuih..kalau beli 2-3 pasang..mau kene amik cuti tahun 3hari kan??

so currently:
  • baju raya - setel
  • perfume raya - setel
aku adalah penamak. beli 2 perfume. tp satu ni miniature je..hehe. lg satu nnt aku snap. lupe oh
  • tudung raya - setel *rembat mak aku punye sudahh*
tinggal nak beli
  • kasut raya
  • maybe clutch kalau terlebih gatal & terlebih duit
and also some stuff untuk ma & abah.

wee..saya adalah gembira. sekian. makanan buka puasa sudah tidak penting lagi tipu, pdhal dah plan nak makan ayam goreng McD arini ;p

-xoxo-

0 u know that u love me: