CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, August 26, 2009

7th Ramadhan..

Salam Ramadhan darlings :) ya i know dah 7hari puasa baru tehegeh2 nak salam ramadhan bagai. alahh x kesah la kannn, yang penting ado la gak nak wish ni ha

permulaan puasa adalah terbaikkk bila berbuka di rumah ibubapa. hanya perlu duduk di meja makan sambil bergossip eh silap mana ada gosip2 bulan puasa ni.takde takde. alih2 satu2 meal dh siap dimasak oleh ibu kesayangan. gembira woh

tp ni hasil kerja tangan aku ye

kupas kulit telur burung puyuh - kerja berat oke T_T

lepas tu aku dah malas nak buat apa2 ;p tgk je mak aku masak. lgpun air tangan ibu lebih afdholllll ;p

mak aji gigih. hehe

dan aku bagi sokongan moral sudah la kan..kira bagus dr aku tbongkang depan tv. ada harapan sudip singgah kat kepala masa menonton sinetron tuh

nyeh~
pompom girl kt dapoq

menu buka 1st day:
  • nasi
  • kari ayam
  • sambal telur puyuh
  • sayur sawi+tauhu
  • bubur gandum
semuaaaaaaaaaaa ni dah tentu la mak aku yg buat..tapi, tapiii jappp..aku turut menyumbang oke. aku buat..
  • air
;p

2nd day dah nak balik kl, sob2..mak aku masakkan ketam. terbaekk uolls. menangis tau makan. mcm2 dia bekalkan aku, mcm nak pergi perang lah org kata..sampai aku tanya mak aku 'umah ni tanak suh bawak balik kl ke?' over tau makcik sorg tu..tiba2 nak suruh aku bawak balik daun kucai. x perlu kan?? sebabnya dia tersilap beli kat pasar, alih2 aku lak mangsa. ehhh, suka2 je kan

3rd day, aku masak. kagum takkk. hahaha
  • nasi
  • udang+kacang panjang masak lemak
  • ikan goreng
4th day..buka sorg2. housemate sume ada hal. so masak sempoi je
  • nasi goreng
  • chicken wing
kelas kan presentation. walaupun makan sorang, tetapppp.haha. sukat guna cawan tuuu

5thday, gigih lagi ni masak. bakal isteri mithali aku ni. ekekekeke
  • ayam masak sambal
  • sup bayam+fishball
gambar takde so sile bayangkan sekarang. sekaranggg

6th day, konon2 nak masak spaghetti. tp tiba2 malas nak pegi pegi barang sume. so masak je apa yg ada kt umah tu

kacang buncis goreng+telur

all time fav sardin

sambal ayam semalam ni panaskan je

semua menu disertai dengan ini

kurma yusuf taiyoob *suara dalam kelambu*

kuih2 kebenda memang xde la dalam menu aku. psl mmg tau takkan makan punye kalau dh lepas mengadap nasi. so adalah membazir, tak payah beli la kan?

sekian saja laporan juadah berbuka aku. sedap ke tak korang tanya? ish bape kali aku nak cakap, aku masak memang sedap ok! hahaha..matilah puji diri sendiri. err..tp memang sedap nyah ;p even tak meriah la mcm makanan org yang penuh semeja tu, janji kenyang.

teringin nak buat onde-onde. gula melaka dalam tu buh banyak2..perkhh memang meleleh siottt. lps tu teringin gak nak buat bubur pulut itam..cis ada2 je kepala otak aku ni kan. tgk lah kang kalau rajin. hehe..byk yang malas dari rajin aku ni

selamat berpuasa, kita enjoy!! *enjoy tengkorak hang..maksud aku kite TARAWIKH ;)*

-xoxo-

2 u know that u love me:

Misbehave said...

hahahahaha terliur aku tgk gamba2 makanan tu..

*telan airliur*

hotcocoa said...

haha mesti part sadin tu kannn. ekekeke