CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 23, 2009

mari2, aku nak bagi tips niii

punyelah hazab aku nak tunggu ketibaan weekend, sekalik sekelip mata jek dah kene keje balik. isk..tapi takpe, weekend ni mmg aku rehat cukup2 iaitu terbongkang tido. aku cuma kuar umah sabtu malam , gi makan ngan Elle. and lagi sekalik kuar lunch tengahari ahad dengan paralyzer, sarah n nurul. lain2 waktu sume aku tido, tido, tidooooo. sampai pening oke


last week memang aku keletihan la, sibuk ke sana sini..melayan peminat-peminat, buat konsert semua kannn..ponggong hang konsert!haha ;p tapi yang penting memang letih, kul 12 baru nak tido..aku mana biasa tido lewat2 mcm tu on weekdays. selalunya by 11 aku dh pingsan. sampai kan sarah pun tegur kenapa dark circles aku sgt obvious, selalunya tak nmpk sgt T_T

oke, aku nak kongsi tips menguruskan badan *matilahh ada hati*

pertama, jangan makan benda manis.

kedua..tak ada. yang pertama tu je tips aku. serius gile babi tonyok tak tipu oke. aku dah tengok and rasa bezanya. selalunya aku kan konon2 nak diet so my menu goes like this

breakfast : milo+roti/biskut hi fibre
lunch : laksa/mihun sup/bubur nasi /nasi campur
tea-time : milo
dinner : tak makan. minum air masak je

jumlah penurunan : adalah menyakitkan hati. perut tetap buncit walaupun menahan lapar sepanjang malam.

so aku pun malas nak layan. lantak kau lah. teruskan je pola pemakanan seperti itu. but beberapa hari kemudian aku notice i can fit into my black pants without lebihan perut terkeluar di kiri dan kanan pinggang *fakkk..keji gile*

mula2 memang perasan mcm wahh diet ku berkesan, then bila aku pikir2 balik. baru aku notice yang aku dah tak minum milo pada minggu itu. means memang aku tak amik benda bergula/manis lah

ok then aku buat lagi seminggu minum milo mcm biasa. memang badan aku naik ok!

so skang aku minum air masak je, takde dah milo2 ni semua. kuih2 memang aku jarangggg makan, so sekali sekala takpe la kan. maka lupakan lah daily teh tarik regime korang ataupun teh o ais 3gelas ;p, mari cut off sugar intake. berkesannnnn oke

minum/makan benda manis(air manis/bersusu and kuih muih, bubur kacang watsoever) seminggu sekali cukup ye anak-anak.

aku addicted dengan chewing gum ni sekarang..aku suke kaler purple and kaler red.

gambar ehsan cik google

-xoxo-

0 u know that u love me: