CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 30, 2009

F.U.B!!

kali ni aku menyuarakan kesentapan aku terhadap seorang penjual cupcakes online. haaaa, kan kau dah kene dahhh..


memang aku bengang gile taik punye dengan layanan dia yang macam bongok. KO SORANG JE KE YANG JUAL CUPCAKES ONLINE??????

citenye camni, aku nak order cupcakes , tapi kau tau lah aku memanjang jumpa orang yang jual cupcakes online ni sume kat kl. wei, orang johor ni kaedah low profile ke, tak makan cupcakes ke, or tak reti menjual secara online???*bahasa kasar = buta IT kah anda??* ke aku yang bongok sebab tak jumpa? ok la aku ada jumpa satu, tapi dia dah tutup order sampai bulan 6 nanti. gile laris kan? mari meniaga cupcakes (khas untuk org johor). yang kedua aku jumpa si lahanat ni la, yang meniaga, tapi agaknya dah kaya sangat, malas nak melayan pelanggan. ataupun sebab asyik makan cupcakes, maka diserang kencing manis so sekarang stress dan berperangai seperti najis (well, its kinda rhyme kan?)

so aku bila nampak blog dia, wah kesukaan la sebab jumpa gak orang JOHOR yang buat cuppies ni. fine, aku pun email seperti ini

dear, if i nak order for 50pcs, nak ada dome cover, souffle
design mcm attached (peach+pink+cream)
bunga tengah2 tu nak rose
how much ye?
i nak buat as gift on june 09, majlis kt kluang

thanks! :)

ini ialah attached pic. jmp kt internet, tp x ingat dr mana

sila note, aku menggunakan perkataan DEAR, konon2 lebih warm la kan? oh come on, aku pun jual barang online ok, so aku rs warm bila pelanggan bagi email mcm tu. like they mean it. paham?

ok fine, lps tu aku tunggu tak reply, maka aku sms dia *seperti dia bgtau dalam blog dia lepas email, sila sms. bole ke?? fine, wateverrrrr* still lepas 2 hari baru kau nak reply lah?? masih bersabar walaupun aku ni mana reti sabar kalau benda2 mcm ni, aku menggelupur tau tak??

ok, dia reply

sori tak dapt deliver..kalau ader org boleh amik dr jB ok

like WTF????? bole tak ko terangkan dulu bla..bla lepas tu baru cakap elok2 kau tak boleh hantar? aku dah panas time ni, dah la kau tak jawab soklan aku. kau ni dah kenapa???

uiii mendidih darah tun teja mak ni nokk. tapi aku bongok jugak by being very nice, ayu dan sopan dan membalas email dia

ok, i nak tau the price first

sepatutnya aku kene tambah lagi satu perkatan di belakang iaitu BONGOK dan beberapa tanda seruan.

kenapalah aku still nak beli dari dia kan?? tapi takpe, SUSAH NAK JUMPA maka konsep bersabar

dia reply email aku, ini yang paling cilaka sehingga menaikkan darah aku dimana semuanya berkumpul dikepala

design yg u bg swirl..dekat mana nk letak rose????..hanya ader swirk kecik

50pcs+dome cover ribbon deco/mini flower+simple swirl=rm2.50/perpcs
saiz shoufle = large

add roses=ready made cth merah tambahan rm1/perpcs
add roses hand made gumpaste=rm8/perpcs

nampak tak tanda soal yang banyak itu? adalah menyakitkan hati ok!! kalau kau tak paham ape aku nak, kau bole tanya tak? janganla bodo sombong siyal. aku rs aku bagi arahan tu dah cukup jelas, tapi sebab kau lembab kau tak paham kan?? dungu gila la kalau aku nak suruh letak ros atas swirl tu! and sumpah i dont care shit ayat2 dia selepas itu sebab aku tak hingin nak beli lah

lepas tu cara dia emel macam cina celaka yang kuang ajar kat kedai jual barang-barang plastik 2ringgit tu kan?? muka stok tak bole blah, rasa nak tampar dengan pemukul lalat tu

come on lah, kau ni jual barang online. people cant see it, so memang la banyak tanya and kau pun kena la tanya betul2 apa dia nak. lain la kalau kau kat kedai, org bole tgk brg tu, so tak la byk bnda yg dia nak clarify bla..bla

aku dah deal dengan banyakkk online seller, and they're all nice ok!

even aku pun, ada sorang nice lady ni nak beli perfume, after 20 emails baru komfem dia nak beli perfume tu. takde pun aku buat tak layan or jawab mcm nak tanak je. as seller, kena la layan jugak sebab anyone could be your buyer ok. lantakla dia mula2 nak tanya je ke..but kalau kau nice, tanak beli pun tak sampai ati kan?

aku tak tau la aku emo bitch ke tapi yang pasti aku memang sakit jiwa dpt email dia tu. mcm aku bongok sangat je rasanya sebab suruh buat design yang pelik (kepala hotak dia) padahal engkau tu yang sengal ubi tak paham apa aku nak

jgn harap la aku nak reply email dia kan? kalau ikutkan hati aku memang aku nak reply dengan makian je. tp nanti menangis pulak kat tepi ketuhar.

last but no least, KAU INGAT KO SORANG JE KE JUAL CUPCAKES ONLINE??? PEGI MATI OK!!!

kire bagus aku tak buh blog ko kt sini. jeez, i'm nice huh? ;p

-xoxo-

2 u know that u love me:

Unknown said...

ni kes piyed tak kering2 kot!
kuang ajo je layan customer camtu!

buh je le link dia kat sini.
tak pun ko email kat aku ke.

aku ni org JB gak. kalau tak aku, kot2 la sanak saudara aku terkena ngan org gila camni!

hotcocoa said...

bengang kannn..

babe, tah2 dia layan aku je mcm tu, ngan org lain baikkk je. motif?? mak tak hot oke walaupun nama mak hotcocoa *tetiba*

btw, rupa2nya kwn aku kenal dia. mmg belagak oke!!gilo

arghhh tension T_T