CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 30, 2009

i'm back..healthier

aku dah sihat!! alhamdulillah, syukur sangat its just demam biasa. punye lah aku takut kot aku kene denggi ke apa kan. aku siap pack baju kau tau, takut2 kene tahan kat wad, sape lak nak pack kan baju aku


lagi pun kalau pack sendiri, puas ati aku. pasal aku tau ape yang aku bawak

meh aku buat chronology demam aku

27/1/09 - still kat umah mak aku, tapi aku dah rasa tak sedap badan. makan panadol 2bijik. mak aku suruh rest..tp aku gigih basuh baju and sidai semua. motif rajin??

petang tu aku balik kl..sakit semua sendi2 aku ni haa. memang tak larat

sampai umah, makan lagi panadol 2bijik..terbongkang. esok keje oke

28/1/09 - bangun pagi badan aku still panas, joints dah tak berapa sakit, tapi rasa letih. still aku gigih pergi keje. maklumlah last week aku dah MC. kau gile nak MC lagi, tak pepasal bos aku jadi MC Hammer nanti

sampai ofis, minum air masak dengan Bun kacang merah. by pukul 10, kepala aku dah pening gile. tekak dah rasa loya semacam. rasa nak termuntah.

maka bermulalah lawatan cik kiah ke toilet selang 5minit.

muntah2 sampai takde benda nak dimuntah kan..keluar semua bun kacang merah aku, tengok benda alah tu, makin menjadik la muntah aku. cramp oke perut. hamik kau nak sangat perut flat, memang flat screen perut aku haritu. puas hati??

bibir and mulut kering gile sebab asyik muntah je, plus badan panas

12pm : bos aku dah perasan aku rupa aku macam ayam berak kapur..mana taknya, setiap kali aku muntah, aku cuci muka..lps tu takdenye lah aku nak tacap, kirim salam..buat membazir je, sebab aku tau kejap lagi mesti ada 2nd, and 3rd round punye muntah

maka harus lah pucat lesi muka aku

bos : u r not well is it? hotcocoa: yup *pendek je aku jawap, kalau panjang2 dah macam orang sihat pulak kan, cakap banyak*

bos : if u r not feeling well, then u can go back early today hotcocoa : ok

mak hepines nok bole balik awal, tapi aku gile pening memang tak boleh bergerak langsung. macam2 dah dalam pala otak aku ni, denggi ke, chikungunya ke, mengandung ke eh?? haha..xde oke.

tp aku dah terpikir matilah aku kalau mengandung macam ni, muntah2 pening ni semua..takde eh orang yang tak kene morning sickness?

aku tido jap sebab memang tak larat nak bergerak..by 4pm, aku balik nek cab.rm15 hengget org tu caj aku. babis..

licin aku makan, perut kosong gile oke

sesampai umah, aku order bubur McD, nugget and orange juice. hamik kau rm18 hengget pulak aku kene. pas makan bubur, aku tido..bangun dalam pukul 8, badan aku burning hot! tekak memang perit gile..aku nangis la kan, ape lagi ;p


paralyzer call, tanya aku ok ke tak. aku cakap tak. dia tanya if aku boleh tunggu dia balik keje pukul 12, dia bawak pegi klinik. jangan cakap banyak la kan, orang nak angkut gi klinik kire dah bagus. so aku ok kan je. first aku pack baju, kalau2 aku kene warded. sebab aku ingat nak gi HUKM. lepas tu aku trim skit kening aku, pasal aku pikir kang duduk wad lama2, mana sempat nak trim kening. kot la bos aku melawat, pitam pulak tengok kening aku macam shin chan *sempat lagi tu pikir pasal grooming*. lepas tu aku mandi


tunggu nak gi klinik, mata bengkak

kul 12lebih sikit, paralyzer bawak aku gi klinik..mata aku dah bengkak semacam. dia tu kalau tengok aku sakit, bukan nak kesian kat aku. lagi dibebel nye 'tu la, orang suruh pegi klinik petang tadi, tanak pulak' bla..bla..bla..isk bingit. aku tampa kan jugak kejap lagi kang

dia kata takyah gi HUKM, gi je klinik kat taman tenaga yang dia selalu pegi. dia suh aku mintak injenction? sorry aku nak mintak hazab tu oke, saje nak carik sakit pesal ape pulak kan? makan ubat sudahh

masuk2 dalam bilik doc

doc : sakit apa ni hotcocoa? hotcocoa : demam la doc, dah 2 hari doc : ok
sambil contiang2 atas kertas, pastu amik termometer, tepek kat dahi je, takde nak masuk2 mulut macam zaman dulu tu

doc : panas badan awak ni 39 dekat 40, bukak mulut sebut aaa hotcocoa : aaa *sambil ngaga..tp aku aaa tu sekejap je, sebab mcm org gile je ok..bole je nganga tanpa bunyi kan?*

doc : bengkak tekak awak ni. ada muntah? sakit perut hotcocoa : hari ni memang muntah2 dari pagi kat ofis tadi, perut tak sakit. tp cramp sebab kerap muntah doc : pegi keje ke harini? kuat keje ye

hotcocoa : *tahan gelak..hotak hang aku kuat keje* saya risau saya ni kene denggi je doc

doc : dah berapa hari demam? hotcocoa : 2hari doc : awal lagi kalau nak detect denggi. lepas 48 jam ni kalau demam tak elok lagi. boleh datang untuk buat ujian darah ye. sekarang ni awal lagi. yang penting makan ubat yang saya bagi ni dulu. saya bagi awak MC untuk esok ye, rehat kat umah. tak payah kerja *ewahh, macam kau pulak bos aku* boleh ambik ubat kat luar ye *ni maksudnye dia nak suruh aku keluar dari bilik dia la ni, sebab dia tengok aku tercongok macam patung buddha kat kerusi tu kan*

hotcocoa : ok, thanks doctor

keluar and duduk kat kusi..aihh berpinar-pinar bijik mata aku

paralyzer : doc cakap apa?

hotcocoa : demam, tekak bengkak

paralyzer : inject tak?

hotcocoa : ........................tak

paralyzer : tengoklah tu, orang suruh amik injenctin tanak dengar. kepala batu
*pot pet*

boleh tak??? motif nak marah2 aku??

hotcocoa : *menangis hahaha, drama tak aku? stendet ah, babak macam ni kene ada airmata baru real*

paralyzer : nape nangis lak ni..dah2 saya cakap je, bukan marah pun *serba salah hahaha..* saya belikan makan k, awak nak makan apa

hotcocoa : *geleng2..protes beb, mogok lapar*

paralyzer : kenapa tanak. makan la sikit..kan nak makan ubat. nak makan tak?

hotcocoa : *angguk2..heiii, nasib baik la diri sendiri, kalau diri org lain memang dah menyinggah penampar sulung aku* nak nasi goreng

so dia pegi beli..5minit pastu, nurse panggil

nurse : hotcocoa

*aku pun berbondong-bondong ke kaunter ubat*

nurse : ok ni ubat ,makan sebiji lepas makan 3 kali sehari, yang ini makan 2 biji 3 kali sehari, yang ini makan siang je...yang

hotcocoa : ehh..jap2, tulis boleh tak?
*sambil buat muka apebenda-kau-cakap-ni setannn*


nurse : dah tulis kat sini. ok semuanya RM79

hotcocoa : RM29??
*gile murah klinik ni*


nurse : RM79 *agak menjerit. keji*

hotcocoa : owh

then balik terus..aku makan sikit je, tak selera. then makan ubat. zzzzzzz


29/1/09 - next morning, aku bangun..jeng, jeng, jengggg badan aku dah tak panas, tekak pun dah tak sakit langsung oke! suke, sukee..

tapi dah ada MC kan, duk umah la, ape kes nak pegi keje. tak rock la kan?kan?

sudahnya keje aku makan, makan ubat, tidooooooo. makan, makan ubat, tidoooo..kalau tak sihat jugak, memang nak kene sepak jawabnye

so arini aku masuk opis dengan bersemangat waja terus berusaha. selera makan belum ada sangat, tp aku makan jugak sikit-sikit sebab aku kene abiskan antibiotik tu. demam 2 hari, aku drop 2kg oke. amik kau nak kurus sangat kan?? tp tadi kak sha cakap 'awk ni kurus sangat la'

pulak dahhhh. isk *tarik-tarik rambut*

anw, thanks to my darlings yang sms me masa aku demam kat umah. and to those yang suruh aku gi klinik buat checkup etc, suruh aku makan, tak bagi aku main hujan ;p, and also to those who dropped emails and comments thanks so much, u know who u are. luv u darlings

-xoxo-

3 u know that u love me:

CaBaiKeRinG said...

lawa teik lalat

cabaikering

eLLe said...

mmg nampak kau dah kurus beb.. aku pun nak demam jugak..

hotcocoa said...

CK : nampak mcm joyah dak??

eLLe : seksa wei demam mcm ni, tp kurus itu bes. ahaha ;p