CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 27, 2008

cooking class

dalam-dalam pemalas aku ni, nak diet punya pasal, aku gigih gak masak oke. selalunya bila aku cakap nak diet, aku diet sikit2 je..konsep suka ati nenek aku punya diet. sehari berlapar macam org afrika, sehari lagi makan big mac 2kali.

tp kali ni, memandangkan muka aku dah macam dulang, ditambah dengan 2helai jeans yang dah takleh pakai. haruslah aku menggelupur nak mampos kan.

rite after balik keje semalam, aku singgah carrefour seperti yang dirancang. beli2 barang nak goreng cendawan+oyster sauce

lets see my simple dish

clockwise : bawang besar+bawang putih, halia, carrot, cendawan

tumis bawang besar n bawang putih
lepas tu masukkan carrot. aku bubuh air sikittt psl nak bagi carrot tu lembut dengan kadar segera.

aku adalah tak suka carrot sebenarnya, tapi sebab brokoli kat carrefour tu dia jual sepokok macam boleh share dengan jiran sebelah, so i bought carrot

agak2 carrot dah lembut, masukkan cendawan.

then, put some oyster sauce. kau agak2 lah, kang kalau banyak sangat rasa nya agak sengal juga

kacau2..rasa lah kot2 nak tambah garam ke, i put a pinch.

last but not least, bubuh halia

kacau2 lagi dalam seminit, tutup api

ready to eat!

siap2 je masak nurul balik keje, so i shared with her. sedap kan nurul? hehe. dia yang cakap ok ;p

my version ni memang tak pedas langsung lah, sebab aku kan berdiet. kang makan pedas2, ada yang tertonggeng kat atas katil sebab sakit perut.

so thats my dinner on wednesday nite :)

0 u know that u love me: