CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, November 11, 2008

kenduri doa selamat

gile malas aku nak cite psl kenduri tu sebab gambar tak banyak lahh..xdenye aku sempat nak snappy2 oke.

yang sebenarnya, memang i dont haf any pic on the occassion.yilek..yang ada cuma ini

proses penyediaan

mak aku tak sempat2, balik pasar terus blender bawang segala

adik aku kutuk perut aku buncit. keji. apehal la lengan aku dah besar ha?

bz gile ok. start preparation masak2 as early as 7.30am.nasib baik time tu aku dah bangun, harus la kan, kang tak pasal2 kene perambat ngan puan alimah

aku kemas2 umah while sume dh sibuk kat dapur. kenduri 1st session ialah selepas zuhur, dedicated to sedara mara. and 2nd session after isyak untuk family friends and jiran2.

yang after zuhur tu in control lagik. tp yg lps isyak tu..mak oiiiiii macam kenduri kawin kau tau tak?gilo bapak aku, tah bape ramai org dia jemput tah. kata nak buat kecik2. dia selalu over tau

abang aku dh risau makanan tak cukup, tp alhamdullillah, memang cukup..sold out semua makanan haritu

owh, menu hari itu ialah

  • nasi jagung
  • dalca daging+sayur2an
  • ayam masak merah
  • acar nenas+timun
  • buah betik+tembikai
  • dadih
  • kek lapis + kek butter
  • agar2
kau ingat dengan menu sebegitu, aku masih mampu berdiet??jangan harap oke.

thanks to kwn2 adik aku yang datang tolong basuh segala periuk dan kuali :)

penat gile, badan aku sakit2..and malam tu after selesai semua, aku terus terbaring kat ruang tamu. tak sempat cuci muke ke hape..tak smpi 5min aku dh off


hasilnyeeeeeee...

ruam2 kt muka aku, banyak lak tu..haihh *fine, idung aku besarrr*

everything went so well, syukur lah dh selesai semuanye. next week parents aku fly

tu je cerita kenduri, sekian

-x0x0-

4 u know that u love me:

Freddie said...

kenapa kau suka kopek kulit muka kau pastu kau posting kat blog?maaf,aku sekadar bertanya..hehehe.

hotcocoa said...

freddie : aku pemalu oke. sekian

Freddie said...

laaa..pemalu ke.kesian..sekian.

missmelancholy said...

owe...ko kopek muka ghopenyer?Aku ingat panau dowh,seriusss.
p/s angkat kain tinggi2,lari pi mak ang sambil makan sarding goreng secara duet.