CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 18, 2008

12days to hari raya *lalalala*

1. ketumbit @ tembel aku sudah baik!!alhamdulillah..aku takut gile kalau dia membesar bagai johan.mesti sakit laa

2. aku berjaya menjumpai sambal tempe semalam!gile happiness oke, tambahan pula rasanya sangat sedap.tak sia-sia aku jadi penamak as aku amik agak banyak juga ;p

itu masak lemak nangka :)

kuih keria
p/s:sedaplah makcik!saya mesti pilih!

3. dpt duit raya?!!btw, thank u Mr Horlicks :) ok, dats another story, the thing is bile gaji nak masuk ni?shud be on 16hb hari tu, tp tak ada! aku x kisahla bila nak masuk pun *sebenarnya aku sudah menggelupur nk beli kasut!!!hehe* tp staff dah tanya2 sebab bulan ni due date to submit claims awal gila.klu dah gaji lmbt macam ni, baik stick to 15hb mcm biasa je. aku hanya mampu menyuruh mereka berdoa dan bersabar..*ckp kat diri sendiri*

apsal bile nak raya je semua gatal nak gaji awal *aku la tu*, sedangkan sama sahaja.matilah lama gile nak tggu gaji bulan depan kan.

malam td aku cubalah pasang cd lagu raya cetak rompak yang aku buat tu.harammm betullah player aku, asyik kuar ERROR jek.klu sekali dua bolehlah aku maafkan, tp klu dah dekat 10 kali.tak ke naik darah aku ni?

Er - ERROR
memang menaikkan darah

dan yang lebih najis nye, bila aku try cd cetak rompak berjenama SONY, dia bleh play pulak. gile demand player nih..mentang2 lah CD cap SONY tu aku beli rm4.90sekeping.huh

akhirnye percubaan kali ke 11 aku membuahkan hasil..mst player tu benci dgn aku sbb tak paham bahasa

melalak lalak lah aku dgn lagu raya semalam..hehe..;p

pastu ada satu lagu raya tu, lagu lama tapi bukan penyanyi asal la yg nyanyi..aku tak tau sapekah mangkuk tersebut tapi dia nyanyi ala2 lagu dangdut ok!!kejiiiiii..gile benci aku dengar.

around 10pm sara n nurul dtg melepak lepak bersama dalam bilik sambil makan mangga.membuat lawak2 cacat n yang aku gelak bile nurul sebut Genid Blyton instead of Enid Blyton.

tetiba aku bole la teringat Kisah Salma tu kan?7 pnyiasat, 3 penyiasat, and dont ask me nama watak2 nye sbb aku memang dah lupa.gile hebat lah klu aku ingat..kecuali Salma.hehehe..

dulu ms kecik2, kalau pegi library kompem capai buku ni dulu..aku pegi library oke.teman kakak aku study sebenarnye ;p and masa tu mula la aku berangan 'dah besar nnt nak jd penyiasat lah'

nasib baik aku x jd penyiasat.ekekeke..

pagi ni aku smpi awal sbb Devdas dah balik dari site office, maka tak bolehlah aku bersenang lenang nak masuk lewat, sama ada secara sengaja ataupun tidak. as usual, before menuju ofis, aku singgah beli paper. and in front of me ada 2 org wanita yg memakai some sort of uniform kebaya dgn kain terbelah smpi ke lutut.

tiba2 one of them menyapa uncle tersebut dengan suara manja..i was like 'ko da kenapa??' but uncle sedikit busy tulis resit tah hape, so dia diam n tak layan..aku nak tgelak dah.aku amik paper n tggu turn nak bayar.

again wanita itu ckp lagi dgn kuatnya ' uncle buat eh kuih ni, patutla sedaaaaap'

'daaap' itu ialah 3 harkat ye..

and againnn, uncle tak layan..ya ampunnn, aku nak je gelak bguling time tu tp memandangkan aku agak bercantik-cantik hari ini, aku maintain coolness lah..

apsal la perangai mcm tu, nmpk sgt attention seeker *LOSER*

eh, ujan la..patut la sejuk gile

skang ni aku kene pikir nak pakai baju apa utk gi bbuka puasa dgn my bestie, Tote, esok.hmm..

-x0x0-

6 u know that u love me:

Freddie said...

makanan lagiiiiiiiiiiiiiii!!!!panas usus perut ni...

hotcocoa said...

haha, u..smpi puasa 30 nnt oke sesi penggambaran ni

;p

khas utk org2 yang cekal dan tabah sahaja

eLLe said...

heeee aku suka cerita Salma tu. Aku igt aku sorang je suka baca novel tu. Siap berangan nak jadi penyiasat..

Pastu ada citer Alfred Hitchock(salah eja) versi bahasa melayu.. best best..

:)

hotcocoa said...

elle, ko bayangkan klu kite jd penyiasat satu team

ahahaha..

Freddie said...

ni dia haa..penyiasat sebenar.tak caya tanya el..huhuhuh

hotcocoa said...

la ye ke.klu mcm tu, aku nak upah ko siasat, kenapa ko tak berpuasa penuh tahun ini