CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 4, 2008

my first pasar ramadhan 2008

aku set alarm bgn kul 6 pagi ni sbb nak gosok baju keje but aku tak tau nape alarm aku x bunyik!sib baik mata aku nih kul 6.30 mmg akan tcelik secara automatik..haa, kagum kan?anw, mmg x sempat le klu nak iron 3piece nih kan, so aku pki baju yg takyah gosok..

kejilah, aku rs br je aku pki baju ni last week..
ah, pedulik..buat2 mcm tak ingat

smlm aku gigih la pegi psr ramadhan sbb tekak aku yg gatal ni tetiba nak mkn roti john pulak.

when i say roti john, i really mean roti john yg mcm aku selalu jumpa kat psr ramdhan kt johor. its big/long, filled with daging-dagingan n telur, shredded cabbage n carrot, mayo, sprinkle of pepper ke hape tah aku tak tau.but the final result is LAZAT.

i dont mind paying 4.50 for roti john kt BBU tu sbb mmg worth the money. rasa macam nak simpan dlm frame sbb sedap sangat.syg nak makan oke

so aku pun meround lah di param itu sambil mncari roti john kan..eh, ternampak cendol pulak.nak ke tanak..nak ke tanak..nak ke tanak..em, nak lah :) menggiurkan ko tau tak? so aku beli sebungkus.

ok2, fokus, beli roti john SAHAJA!

aku kuatkan smangat n jalan stret tanpa menoleh kiri dan kanan.sbb aku dh nmpk kedai roti john kt depan tu. lg sket je aku nak smpi, alaaaahhh, nmpk kuih lopes pulak.all time favourite oke..aku malas nak fikir, so aku beli jugak singgit

then aku trus gi kedai roti john tu n semangatlah aku mengorder kan..siap kecur2 air liur lah ms nak order tu.x smpi 3saat lps aku order, dah siap roti john tuh.laa..pre-packed rupanya.and, hmmm..agak kecil ni, mcm roti gardenia yg 5posen tuh.ciss..*haha..tamak* tp aku cuba bfikiran positif, so i thought mst abg ni buat awal2 sbb roti john dia sedap,wlupun kecil ramai org nak beli. nnt org takyah tggu lama2

suci kan hati aku?

smpi umah jek, wat ape yg patut before bbuka. agak gembiralah hati aku ini kan..dpt sume bnda yg aku nk n benda feveret :)

MOMENT OF TRUTH ;

first benda yg aku tuju, cendol

harga : rm1
verdict : gagal tahap SAP
sebab: mcm air gule jek..xde rs lemak santan langsung.baik aku kacau gula pasir n minum.pastu cendol nye dh jd serbuk.hoh?


then, aku makan kuih lopes lak


harga : rm1 = 2ketul
verdict : lulus cukup2 makan
sebab : pulut tawar xde rasa apa.tu kelapa yg guna utk coating tu aku rs mcm hampas kelapa jek
yg ok cuma air gula dia jek. so still bole di terima akal


ni yg aku teringin sgt ni

harga : rm2
verdict : gagal tahap SAP 4kali. harus abg yg jual tu kene sebat klu aku jumpa dia
sebab : no sign of telur, apatah lagi daging kan..klu dia buh sadin pun dh kire mulia.tp ni xde apa!dia buh some kind of kari as the bread spread, pastu tempek sayur-sayuran lebihan dia buka puasa semalam, setitis mayonis dan agak banyak sos.mungkin bini dia keje kilang sos, so dpr beberapa botol free sempena bulan puasa. *marah*


so, what i had actually?


cendol aku minum 2 teguk je kot. balance nye BUANG
kuih lopes tu aku makan 1jek. balance nye BUANG
roti john tu aku slice to 4 portion, makan 1setengah. balance nye BUANG

gile membazir oke! T_T

aku rs bsalah tp wat can i do? klu bnda2 tu layak dimakan, mmg aku dh makan sbb just nice la bilangannye for bbuka 3 org (plus 2 of my hsemate). haihh..
mmg la org mst ckp 'ko ni x bsyukur, org kat somalia klu nmpk ni berebut2 tau tak?nnt klu dh xde makanan, br ko tau.' iskk..

waaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

end up aku makan roti ngan serunding dr bekalan perang yg mak aku bagi.

oh btw, ini adalah pasar ramadhan kat puduraya
pejadah aku gi sana pn aku xtau..
SILA JANGAN BELI BENDA2 DIATAS NI KAT SANA
yg len2 aku x tau..suka hati hangpa

-XoXo-

0 u know that u love me: