CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, September 23, 2008

7days@seminggu to hari raya *melonjak lonjak kegembiraan*

semalam aku pegi cari kasut raya..yang sebenarnye aku dah lama menggelupur nak beli gladiator heels kat Aldo tuh selepas aku tengok gambar dia. br tgk gambar je pun air liur aku dah meleleh oke.

eh, ada ke orang meleleh air liur bila tengok kasut?okla okla aku tipu, air liur tak meleleh tapiiiiiiii jiwa aku menggelupur, aku naaaaaaaaaaaaak!!

*aku carik gambar heels tu tp dah tak jumpa!*

menyinggah la kat Berjaya Times Square, n aku stret gi Aldo.dari jauh aku sudah merasa girang sebab nampaknya ada potongan hingga 70%.masuk2 je kedai, aku carik la kasut tu, tak ada ok!!carik lagi sekali pun tak ada.isk..aku kecewa.then aku try2 kasut lain..tp mak oii, punye la halus heels dia, muat je kalau nak masuk dalam lubang idung aku.

tau lah aku kan.. klu nak yang itu, yang itu sahaja lah.jadi aku tak berapa bernafsu melihat kasut2 lain.

then teringat there's one shop feveret aku ngan bunny, kedai ni import kasut dari Taiwan.tp aku dah check so far tak ada pulak aku melihat kelibat kulit babi dalam kasut dia.lawa2 kasut dia and pattern sgt rare. kira tak adalah kalau balik kampung tu kasut bole pulak tersama dengan sedara yang dibenci.padahal dah feeling2 cantik dah ni pakai kasut paling mahal dan vogue, sekali bole pulak tersama kan?aib tau tak..lagi2 kalau sama dengan budak sekolah.bole demam oke.

masalahnye, aku tak ingat kedai tu kat floor mana, so aku pun naik turun escalator..ada la dalam 4-5 kali kot.tak jumpa!!

aku sudah mula hendak marah dengan diri sendiri ni.so aku sms bunny tanya dia dimanakah lokasi kedai tersebut.dia reply bgtau lokasi, tp tak jumpa jugakkkk.klu dah aku yang cari kannnn

to kedai kasut,
penatlah aku nak cari kau, tak kuasa.. klu kau nak duit, kau je lah cari aku *eh??*

aku merajuk sebab gagal memenuhi impian diri sendiri.so, untuk pujuk diri sendiri, aku belikan diri aku McD.tetiba aku rasa nak minum Choc Shake..bole budak tu kata mesin rosak??berani dia berkata begitu terhadap aku?

terus aku add naget4 ketul sbb geram~


semalam aku nak buat checklist barang2 yg nak bawak balik raya.perlu oke, kalau tak buat, sudah pastilah ada sahaja benda yang aku tertinggal.but instead of menulis check list, aku telah tertulis makanan yang aku nak mintak mak aku tolong masakkan *ayat sopan* for raya!!

oke, aku teringin nak makan ketupat, rendang, kuah kacang, sambal goreng, ayam masak merah, dan juga nasi minyak

ketupat tu aku tak nak nasi himpit!sebab tahun ni kakak aku balik, aku nak suh dia anyam pakai daun kelapa.haha demand.

kalau lah aku pandai mengayam ketupat tu aku buat sendiri oke, tapi masalahnye aku tak reti.aku anyam2 jadi reben..takpun jadi macam tali leher.

kalau kakak aku tanak buat, aku beli sarung ketupat yang dah siap tu.tapi aku beli 10 ketul sahaja ye, untuk aku sorang.korang makan la nasik himpit tuh *dengan nada berlagak* haaaaaa, tanak kan?so kak long, tolong anyam ketupat ye ;)

rendang tu aku tanak rendang ayam..aku nak rendang daging.aku tanak rendang Tok ke rendang Nek ke..aku nak rendang mak aku!ma, jangan ubah resepi tau.mak aku ni suka nak ikut2 resepi orang, padahal sah2 yang dia masak lagi sedap.

oh lupe nak tambah satu lagi dlm list, masak lodeh!!full of sayur-sayuran, tauhu dan tempe.

family aku time2 raya ni, tidak ada lah menu mcm soto ke, laksa ke..tak ada oke.kalau kau rasa nak menu2 seperti itu, tak payah datanglah umah aku, nanti kau kecewa.semua makanan kami adalah bertujuan untuk menggemukkan badan secara mudah dan pantas.maka perlulah yang bersantan dan berminyak tahap dewa.

tapi aku sukaaaaaaaaaaaaa..hehe.aku berjanji akan meng-diet-kan diri secara bermatian-matian selepas hari raya.errr

ok sambung, nasi minyak tu memang aku request dari mak aku every year, dia bagi nama nasi minyak dia Nasi Minyak Bodoh.bole?

aku rasa sebab dia buat simple kot, takde nak letak kismis ke gajus ke hape binatang tu sume.lagipun aku tanakkkkkkkkk benda2 tu, distraction terhadap kelazatan nasi.

eksaited nak raya sebab nak makan.keji kan?pastu bebel gemuk..isk

nak tgk tak tudung 10hengget yang aku bangga bangga kan tu?nah


pastu ni baju boria;

sama tema ngan makcik korang ye, MERAH!kira baguslah aku nak bagi merah jambu.tulisan tu ada glitter2 tp dalam gamba tak nampak pulak

ni gift utk abah;

ini untuk diri sendiri sebab terpengaruh dengan iklan *again??!!*sib baik murah

and hari ini aku pergi keje pakai baju raya tahun lepas.hehehe

arini jugak aku perlu mengangkut kuih raya aku yang ada 8 botol ni dari opis nak bwk balik umah.sebenarnya aku beli 2 jenis kuih sahaja oke, tp 200 each.kakak tu bole plak isi 50bijik je dlm satu botol.tak ke 8 botol aku dapat??!

arini aku nak buka puasa ngan sara kat The Chicken Rice Shop sbb aku terpengaruh dengan iklan ayam percik dia

misi kasut raya belum selesai.huh

-XoXo-

2 u know that u love me:

eLLe said...

adehhh entry ni penuh dengan harapan untuk menggemokkan diri di hari raya..

confrm aku jadi dari guni beras ke tong drum kalau makanan tu sume aku dapat makan raya nnt..

ahaha

hotcocoa said...

xpe2, lepas raya nanti kita brainstorming mcm mana nak kuruskan badan okeh?

yang pentinggggg..'kita makan dulu!!'

aku tak kire, jd kilang beras pun aku sanggup~